Ponte de Cesures

Ponte de Cesures - Pontecesures - Padrón

Na época de dominación romana, Cesures era o porto de Iria Flavia (restos de madeira petrificados e ben conservados foron atopados en 1959 na zona do porto). A ponte sobre o río Ulla debeuse construír entre o 25 a.C. e o século I d.C. Segundo algúns historiadores, foi construída por mandato do mesmo César Augusto Octavio Vespasiano. Feita en cantaría de granito, consta de trece arcos de medio punto rebaixados, peitorís e tallamares de sección triangular.

Segundo López Ferreiro, na súa Historia Compostelana, Cesures, protexida de Augusto, non tardaría en ver construídas as vías que a ían poñer en comunicación coas principais cidades da Hispania romana e, así mesmo coa capital do Imperio.

A ponte sufriu importante reformas ao longo da súa historia (no século XII e nos anos 1790, 1911 e 1956). A primeira atribúeselle ao Mestre Mateo (1161). En 1790 o Arcebispo Malvar ordena a construción da estrada Santiago-Caldas de Reis, encargándolle as obras a M. De Ricoi (o proxecto era do enxeñeiro F. Gaver e, máis tarde, do arquitecto Pérez Machado). Esta obra non só vai supoñer a reforma da ponte, senón que vai a constituír a pedra angular da trama urbana de Cesures até a actualidade. A ponte volveu a reformarse en 1911, substituíndo o muro de pedra por unha balaustrada metálica. En 1956 refórzanse os trece arcos, ensánchase e formigonando a calzada.

Tristemente este lugar destacaba ademais por conservar un dos pasos asocalcados históricos de Galicia sobre o esteiro do Ulla, que se estendía máis de cinco quilómetros desde Pontecesures até Padrón. Ao redor del asentábanse vivendas do século XIX, creando unha das paisaxes lineais máis fermosas de toda Galicia, mais perdidas coa construción de edificios en décadas máis recentes.

  • INFORMACIÓN
  • Código: PO-OC001
  • Outras denominacións:
  • Tipoloxía: Obra civil
  • Cronoloxía: Época Romana
  • Concello: Pontecesures
  • Parroquia: San Xulián de Requeixo
  • Lugar: Pontecesures e A Ponte
  • Acceso a pé: Bo
  • Galería de imaxes: Acceder
  • Conservación:

    Tristemente este lugar destacaba ademais por conservar un dos pasos asocalcados históricos de Galicia sobre o esteiro do Ulla, que se estendía máis de cinco quilómetros desde Pontecesures até Padrón. Ao redor del asentábanse vivendas do século XIX, creando unha das paisaxes lineais máis fermosas de toda Galicia, mais perdidas coa construción de edificios e obras nada apropiadas en tempos máis recentes.

  • Protección:

    Plan Xeral de Ordenación Municipal do Concello de Pontecesures (PO K)

    Inventario Xeral do Patrimonio Cultural de Galicia

  • Referencias:

    Plan Xeral de Ordenación Municipal do Concello de Pontecesures, aprobado o 27 de xuño de 2003

    Patrimonio Galego

    Historia de Galicia

  • COLABORA
  • Queres colaborar no proxecto? Tes algunha imaxe, comentario ou texto que aportar?

    Quero colaborar!

Máis elementos do catálogo


Desembocadura do rego Salgueirón

Ponte de Ferro

O Coche de Pedra

Ponte de Cesures